מדוע רק בצלאל הוזכר במלאכת הכנת הארון
וַיַּעַשׂ בְּצַלְאֵל אֶת הָאָרֹן עֲצֵי שִׁטִּים אַמָּתַיִם וָחֵצִי אָרְכּוֹ וְאַמָּה וָחֵצִי רָחְבּוֹ וְאַמָּה וָחֵצִי קֹמָתוֹ (לז, א) מדוע רק בצלאל
וַיַּעַשׂ בְּצַלְאֵל אֶת הָאָרֹן עֲצֵי שִׁטִּים אַמָּתַיִם וָחֵצִי אָרְכּוֹ וְאַמָּה וָחֵצִי רָחְבּוֹ וְאַמָּה וָחֵצִי קֹמָתוֹ (לז, א) מדוע רק בצלאל
וַיָּבֹאוּ כָּל אִישׁ אֲשֶׁר נְשָׂאוֹ לִבּוֹ וְכֹל אֲשֶׁר נָדְבָה רוּחוֹ אֹתוֹ הֵבִיאוּ אֶת תְּרוּמַת ה' לִמְלֶאכֶת אֹהֶל מוֹעֵד וּלְכָל עֲבֹדָתוֹ
שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַה' כָּל הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה יוּמָת (לה, ב) מדוע
וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר צִוָּה ה' לַעֲשׂת אֹתָם (לה, א) מה המיוחד
קֹדֶשׁ הוּא קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם (ל, לב) מדוע כפלה התורה את המילה 'קֹדֶשׁ'? אבן עזרא: "'קֹדֶשׁ הוּא', לשם. 'קֹדֶשׁ יִהְיֶה
"הוא קיבל תמיכה רחבה של הציבור"? "מדוע הוא נבחר"? "מה הכישורים המיוחדים שיש לו"? אלו רק חלק מהשאלות האקטואליות השבוע,
וַיֹּאמֶר אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ אֲדֹנָי יֵלֶךְ נָא אֲדֹנָי בְּקִרְבֵּנוּ כִּי עַם קְשֵׁה עֹרֶף הוּא וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנֵנוּ וּלְחַטָּאתֵנוּ וּנְחַלְתָּנוּ
וְאִישׁ לֹא יַעֲלֶה עִמָּךְ וְגַם אִישׁ אַל יֵרָא בְּכָל הָהָר גַּם הַצֹּאן וְהַבָּקָר אַל יִרְעוּ אֶל מוּל הָהָר הַהוּא (לד,
וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה… וְעַתָּה הוֹרֵד עֶדְיְךָ מֵעָלֶיךָ… (לג, ה) מאחר שמעצמם הסירו 'עֶדְיָם', מדוע הורה לו ה' 'הוֹרֵד עֶדְיְךָ
וַיַּרְא אַהֲרֹן וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ לְפָנָיו וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וַיֹּאמַר… (לב, ה) מה ראה אהרון, שגרם לו לבנות את המזבח? סנהדרין ז
וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ
וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה קַח לְךָ סַמִּים נָטָף וּשְׁחֵלֶת וְחֶלְבְּנָה סַמִּים וּלְבֹנָה זַכָּה בַּד בְּבַד יִהְיֶה (ל, לד) מדוע כתבה
החל מלידת משה רבינו, בכל פרשיות ספר שמות מוזכר שמו של משה רבינו, למעט בפרשת תצוה. מדוע נפקד שמו של
מדוע שמו של משה רבינו לא הוזכר בפרשת תצוה? רבי חיים פלטיאל: בפרשת כי תשא אמר משה להקב"ה 'וְאִם אַיִן
וְעָשִׂיתָ אֶת מְעִיל הָאֵפוֹד כְּלִיל תְּכֵלֶת (כח, לא) חז"ל אמרו שהמעיל נועד לכפר על חטא לשון הרע (זבחים פח ע"ב).
וְלִבְנֵי אַהֲרֹן תַּעֲשֶׂה כֻתֳּנֹת וְעָשִׂיתָ לָהֶם אַבְנֵטִים וּמִגְבָּעוֹת תַּעֲשֶׂה לָהֶם לְכָבוֹד וּלְתִפְאָרֶת (כח, מ) מהם המגבעות ומדוע נקראו כך? רש"י:
מה המנויים ורוכשי הספרים אומרים עלינו?
מלאו כאן את פרטיכם ותקבלו קבצי הלכה מתומצתים, ברורים ומותאמים המופצים לפני כל חג, וכן עדכונים על ספרים חדשים והודעות על מבצעים מיוחדים.
© 2021 כל הזכויות שמורות לחגי ולוסקי