גליון תורתך שאלתי לפרשת ויצא תשפ"ד
וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר (כט, ב) מדוע האבן היתה מונחת על פי הבאר? רשב"ם: שלא יפול אדם לבור או
וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר (כט, ב) מדוע האבן היתה מונחת על פי הבאר? רשב"ם: שלא יפול אדם לבור או
בדרכו לחרן, מגיע יעקב לבאר מים. בקרבתה הוא רואה שלושה עדרי צאן על רועיהם רובצים סביב הבאר. יעקב פתח ושאל
וַיִּגְנֹב יַעֲקֹב אֶת לֵב לָבָן הָאֲרַמִּי עַל בְּלִי הִגִּיד לוֹ כִּי בֹרֵחַ הוּא (לא, כ) מה החידוש בכך, הרי מובן
וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל יַעֲקֹב שׁוּב אֶל אֶרֶץ אֲבוֹתֶיךָ וּלְמוֹלַדְתֶּךָ וְאֶהְיֶה עִמָּךְ (לא, ג) מדוע התגלה אליו הקב"ה דוקא כעת? רלב"ג:
וַיְהִי כַּאֲשֶׁר יָלְדָה רָחֵל אֶת יוֹסֵף וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל לָבָן שַׁלְּחֵנִי וְאֵלְכָה אֶל מְקוֹמִי וּלְאַרְצִי (ל, כה) מדוע יעקב ביקש
וַיִּשַּׁק יַעֲקֹב לְרָחֵל וַיִּשָּׂא אֶת קֹלוֹ וַיֵּבְךְּ (כט, יא) מדוע יעקב בכה? מדרש שכל טוב: למה בכה? שראה בני אדם
וַיֹּאמֶר לָהֶם הַיְדַעְתֶּם אֶת לָבָן בֶּן נָחוֹר וַיֹּאמְרוּ יָדָעְנוּ (כט, ה) מדוע ייחס את לבן לנחור סבו ולא לבתואל אביו?
וַיֹּאמֶר הֵן עוֹד הַיּוֹם גָּדוֹל… הַשְׁקוּ הַצֹּאן וּלְכוּ רְעוּ. וַיֹּאמְרוּ לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר יֵאָסְפוּ כָּל הָעֲדָרִים… (כט, ז-ח) רש"י:
וַתַּעַן רָחֵל וְלֵאָה וַתֹּאמַרְנָה לוֹ הַעוֹד לָנוּ חֵלֶק וְנַחֲלָה… (לא, יד) מדוע רחל ענתה לפני לאה? מדרש רבה (עד, ד):
וַיִּקַּח לוֹ יַעֲקֹב מַקַּל לִבְנֶה לַח וְלוּז וְעַרְמוֹן וַיְפַצֵּל בָּהֵן פְּצָלוֹת לְבָנוֹת מַחְשׂף הַלָּבָן אֲשֶׁר עַל הַמַּקְלוֹת (ל, לז) מדוע
וַיְהִי בַבֹּקֶר וְהִנֵּה הִוא לֵאָה וַיֹּאמֶר אֶל לָבָן מַה זֹּאת עָשִׂיתָ לִּי הֲלֹא בְרָחֵל עָבַדְתִּי עִמָּךְ וְלָמָּה רִמִּיתָנִי (כט, כה)
גיליון פרשת ויצא תשפ"ג וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר (כט, ב) מדוע האבן היתה מונחת על פי הבאר? רש"ר
וַיֹּאמֶר אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים בְּרָחֵל בִּתְּךָ הַקְּטַנָּה (כט, יח) מדוע יעקב הציע שיעבוד פרק זמן כה ארוך, 'שֶׁבַע שָׁנִים' ולא
כל אחד משלושת האבות הגיע לשלמות, בעבודה מיוחדת על אחת משלוש המידות היסודיות, אברהם במידת החסד, יצחק בגבורה ויעקב –
וַיַּחֲלֹם וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ (כח, יב) מה פשר החלום? מה
לאחר תלאות יעקב בבית לבן, אומר לו הקב"ה, שוב אל ארץ אבותיך. ומפליא הדבר מאד, שכאשר יעקב אומר זאת לרחל
זוגיות בפרשה – פרשת ויצא. מאת: אהרן קפלן – יועץ זוגי. מה כבר אמרתי?… ושוב אנחנו בחדר ובעקבות בקשה לתאר
ל, כב וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת רָחֵל וַיִּשְׁמַע אֵלֶיהָ אֱלֹהִים וַיִּפְתַּח אֶת רַחְמָהּ רש"י: "זכר לה שמסרה סימניה לאחותה" יש כאן
כט, ז-ח וַיֹּאמֶר הֵן עוֹד הַיּוֹם גָּדוֹל לֹא עֵת הֵאָסֵף הַמִּקְנֶה הַשְׁקוּ הַצֹּאן וּלְכוּ רְעוּ. וַיֹּאמְרוּ לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר
לא, לד וְרָחֵל לָקְחָה אֶת הַתְּרָפִים וַתְּשִׂמֵם בְּכַר הַגָּמָל וַתֵּשֶׁב עֲלֵיהֶם רש"י: "להפריש את אביה מעבודת אלילים נתכוונה". איך צדקת
כט, ב וַיַּרְא וְהִנֵּה בְאֵר בַּשָּׂדֶה… וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר מדוע האבן היתה מונחת על פי הבאר? רד"ק מבאר
כח, יא וַיִּפְגַּע בַּמָּקוֹם וַיָּלֶן שָׁם כִּי בָא הַשֶּׁמֶשׁ וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם וַיָּשֶׂם מְרַאֲשֹׁתָיו וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא רש"י: "עשאן כמין
כח, י וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיֵּלֶךְ חָרָנָה מדוע מאריכה התורה וכותבת מהיכן יצא ולהיכן הלך, לא די לכתוב רק
מה המנויים ורוכשי הספרים אומרים עלינו?
מלאו כאן את פרטיכם ותקבלו קבצי הלכה מתומצתים, ברורים ומותאמים המופצים לפני כל חג, וכן עדכונים על ספרים חדשים והודעות על מבצעים מיוחדים.
© 2021 כל הזכויות שמורות לחגי ולוסקי