מאמר מז – שתי תובנות אקטואליות ומשמעותיות

במוצאי שבת הפצתי סקר בין מנויי קבוצות 'שבת חלום', שמקבלים בכל מוצאי שבת מאמר עם ערך וכלים, מתוך הרצאתי – 'שבת חלום'. יש לי הרבה תובנות, ואני מבקש לשתף אתכם בשתים מהן.

  • עצם העצירה והחשיבה אודות מה ניתן לשפר ולייעל, יש בה תועלת רבה. כיום רווחת מאד המילה 'קונספציה' – (קיבעון בעברית), מעין התנהלות מקובעת. בחיינו, בודאי האישיים והמשפחתיים עלינו לבחון את התנהלותנו, האם היא נכונה, האם ומה מקום יש בה לשיפור. חשוב להכניס בחיינו חשיבה יצירתית וחדשנית, בהתאם למציאות המשתנה.

חשבתי לעצמי שגם בהקשר להתנהלות שולחן שבת, יש חשיבות רבה לקיים מעת לעת שיח פתוח עם הילדים, ולבקש מהם לבטא את מחשבותיהם ורגשותיהם. באמצעות שיחה איתם בזמן רגוע, אפשר להבין איך הם רואים ומקבלים את שולחן שבת, מה הצרכים שלהם, וכיצד ניתן להתייעל בצורה המיטבית ביותר.

יתרון נוסף בשיתוף, כשילדים מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות, הם יכולים לתרום בפתרון נקודות שכלל לא חשבנו עליהן. וכמובן, שבהתייעצות אנו מחזקים איתם את הקשר ומפתחים הבנה טובה יותר לעולמם.

  • לתובנה השניה יש קשר מסוים גם לפרשת השבוע. קיבלתי תגובות רבות ומועילות, המלמדות על שביעות רצון רבה בקרב הקוראים. התשובות שקיבלתי לשאלה השישית מאד הפתיעו אותי. שאלתי האם מועד משלוח המאמרים, במוצא"ש, (כשעתיים לאחר צאת השבת) נוח, והאם יש מועד מועדף.

מאד הפתיע אותי שמשיבים רבים ציינו שמעדיפים לקבל את המאמר בימי חמישי, מעין הכנה לשבת קודש. לפני שנה ומחצה, כשהתחלתי להפיץ את המאמרים, סברתי לתומי שלמרבית האנשים סוף שבוע (ימי חמישי-שישי) עמוסים בהכנות לשבת ואת הפנאי והרוגע הם מוצאים רק לאחר צאת השבת, וחשבתי שהזמן הטוב ביותר לשלוח את המאמר הוא במוצא"ש. התשובות לימדו אותי שיש רבים שחושבים שונה, יש העדפה משמעותית לקבל ביום חמישי. מעין השראה בהיערכות שלנו לקראת השבת, כחלק מההכנות והכניסה לאוירת השבת.

בהרצאותי על מנהיגות אני משתמש רבות בחשיבות של הבחנה בין עיקר לטפל. גם בהרצאה 'שבת חלום' אני עוסק בכך. בהקשר לפרשת השבוע שלנו כתבתי מאמר, שכותרתו – סדרי עדיפויות נכונים, ניתן לקרוא בקישור https://did.li/56SCN. בהזדמנות ארחיב על כך, אך המסר הוא שמוצאים זמן לכל דבר כשרוצים וחפצים בו, והרוב נתון להחלטות שלנו.

שתהיה לכולנו שבת חלום

הרב חגי ולוסקי 

נ.ב.                                                             

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן