מאמר מד – הסיפור ככלי חינוכי [חלק ב]

במאמר הקודם, בשבוע שעבר כתבנו שסיפור הוא כלי רב עוצמה עם יתרונות רבים בכלל ולילדים בפרט. [המאמרים 'שבת חלום' עוסקים בכלים לשולחן שבת, אולם עקרונות אלו נכונים לכל סיפור, גם מעבר לשבת]. סקרנו את 6 היתרונות שיש לסיפור בכלל, ולילדים בפרט: משפר את הדמיון והיצירתיות, מפתח מיומנויות שפה, מחזק זיכרון וריכוז, מעביר מסרים, מעודד אהבה לקריאה, בונה קשר חזק.

במאמר זה אני מבקש להתמקד בשנים הראשונים, ובשבוע הבא נעסוק בע"ה ב-איך לספר את הסיפור.

משפר דמיון ויצירתיות

כשמספרים סיפור לילד, לרוב ניתן לראות את עיניו נדלקות, בפרט בעת תיאור דמויות או מקומות. תהליך זה של יצירת תמונות מנטליות מעורר את דמיונם של הילדים. בשונה מכלי תקשורת חזותיים, סיפורים דורשים מהילדים למלא את החסר בעזרת היצירתיות שלהם. הם מתחילים לחשוב מחוץ לקופסה, ומגיעים עם רעיונות ופתרונות משלהם, לעיתים אף יצירתיים מאד.

מפתח מיומנויות שפה

באמצעות סיפור ניתן להרחיב בצורה טובה את אוצר המילים של הילד ולשפר את מיומנויות השפה שלו. תוך כדי הסיפור הילדים נחשפים למילים חדשות, ביטויים ומבני משפט. זה עוזר להם להבין את הניואנסים של השפה ומשפר את יכולתם לתקשר ביעילות. הם לומדים כיצד להביע את מחשבותיהם ורגשותיהם בצורה ברורה יותר. דגש חשוב, תשומת לב שיש ספרים / סיפורים שכתובים בלשון שאינה מתאימה לכל גיל. חשוב מאד להתאים את השפה לגילו ולרמתו של הילד.

בשבוע הבא כאמור, נעסוק באופן הטכני, איך לספר את הסיפור, בדגש על סיפור בשולחן שבת.

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן