מאמר מא – מה המסר שהשארתי בתום 226 ימי מילואים? – מוצא"ש בהר

השבוע אירע אירוע חשוב מבחינתי, בתום 226 ימי מילואים, שהחלו בתחילת המלחמה, השתחררתי משירות מילואים פעיל.

בעת השחרור שאל אותי אחד הקצינים, מה הטיפ אני משאיר איתי בסיום שרות מילואים ארוך ומשמעותי, שהחל בתחילת המלחמה, לפני 7.5 חודשים.

השבתי לו שבהרצאה שלי 'שבת חלום', אני נשאל רבות על שיפור האוירה סביב שולחן שבת. שאלות רבות, שחוזרות על עצמן בתצורות שונות, והמשותף לרבות מהן, שעוסקות במערכת היחסים בין אחים בשולחן שבת. בהרצאותי אני מקדיש חלק נכבד לדרכים ליצירת מערכת יחסים טובה.

השבתי לקצין ששאל אותי, שיש כינוסים משפחתיים שבהם מצוי ש"יורדים" על אחד מבני המשפחה. בהרצאות אני מדגיש שלצורך האוירה הנעימה בשולחן שבת חשוב מאד שלא לרדת על בני המשפחה. להקפיד מאד שלא לבייש אף אחד מבני המשפחה. חשוב מאד להעניק כבוד הדדי זה לזה.

ובאשר לשאלתו, הוספתי והטעמתי שחשוב מאד ליצור גם בחברה אוירה נעימה, תוך הימנעות מ"ירידה" על הזולת. להקפיד שלא לבייש את הזולת. כך  אמרתי לו ונפרדנו.

בדרכי הביתה, חשבתי שמתאים יהיה לציין זאת במאמר השבועי, שכן הוא מתפרסם בכל מוצא"ש. והערב ל"ג בעומר, חל לפי המסורת יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, המכונה בר"ת רשב"י. מאמרים רבים מצויים בחז"ל בשמו, ואחד מהם, שמתקשר לנושא זה, שאמר: "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים" (ברכות דף מג ע"ב).

בשבוע הבא נמשיך בע"ה בכלים נוספים לשולחן שבת.

ועד אז, נאחל לכולנו ל"ג בעומר שמח ושבוע רגוע ושקט

הרב חגי ולוסקי

נ.ב.

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים בכל מוצא"ש כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

לתגובות ושאלות –  office@shaalti.co.ilאו בוואטסאפ – 052-9453811

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן