מאמר ל"ו – התאמה למציאות המשתנה

בימים אלו מלאה שנה להרצאתי 'שבת חלום'. בשנה החולפת העברתי את ההרצאה עשרות פעמים, במקומות רבים בארץ. ההרצאה מיועדת לזוגות נשואים, הורים לילדים במגזר הדתי על כל גווניו, ומטרתה לתת כלים רבים, איך לשדרג את שולחן השבת. מבקש לשתף אתכם באחת החוויות המיוחדות שהיו לי לפני אחת ההרצאות.

הגעתי כדרכי כחצי שעה לפני תחילת ההרצאה, והמארגן מקבל את פני ומספר לי כ"משיח לפי תומו" שמרבית המשתתפים הם ב"גיל השלישי", ורובם סבים וסבתות לילדים. מניח שאתם מדמיינים לעצמכם מה עבר בראשי בשניות הראשונות… לקח לי לא יותר מחצי דקה להפעיל את הנוהל של "התאמה למציאות המשתנה".

אתם בטח שואלים: מה פשרו של נוהל "התאמה למציאות המשתנה"?

ובכן, לפני כ-4 שנים השתחררתי מצה"ל. בתפקידי האחרון כיהנתי כסגן הרב הראשי לצה"ל, ואחת ממשימותי החשובות היו ניהול "מבצע פסח" של צה"ל, במסגרתו מכשירים ומכינים את בסיסי צה"ל לפסח ואליו מתכוננים חודשים רבים. לאחר 3 שנים של ניהול מבצע גדול ומקיף שכזה, היה ברור לי שבשנה האחרונה יהיה קל יותר מכל שנה, אולם המציאות טפחה על פנינו. בר"ח אדר תש"פ פרצה לחיינו ה"קורונה". פתאום נחשפנו למושגים חדשים, שכלל לא הכרנו לפני כן. [מי זוכר היום מהי "קפסולה"…?].

לראשונה בתולדות צה"ל היה עלינו להיערך להכשרה ללא אנשי מילואים, לארגן סדרי פסח בקבוצות קטנות של עד עשרה אנשים ועוד. אתם בטח שואלים: מה עשינו? התשובה: "התאמה למציאות המשתנה". היה לנו רק חודש להיערך למציאות החדשה.

איך זה מתקשר לשולחן שבת?

אירוע ה"קורונה" הותיר בי רושם רב. למדתי ממנו, שבהזדמנויות רבות בחיינו עלינו להיערך "למציאות המשתנה".

פעמים רבות אנו מוצאים עצמנו, שמכינים כראוי את שולחן שבת, תוך ציפיות רבות, אך המציאות משתנה. לעיתים הילדים לא משתפים פעולה, שלא לומר מתנהלים ומתנהגים בצורה שאינה לרוחנו. ואז, יש שתי אפשרויות: לעמוד על שלנו ולהקפיד איתם, שהרי ציפינו ונערכנו. ואפשרות נוספת – מכונה היום "לזרום". אני מעדיף את האפשרות השניה, להתנהל על הילדים בהתאם "למציאות המשתנה".

איך ? מה לעשות? על כך במאמרנו הבא בע"ה. ועד אז, נאחל לכולנו שבוע רגוע ושקט.

הרב חגי ולוסקי

נ.ב.

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים בכל מוצא"ש כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

לתגובות ושאלות –  office@shaalti.co.ilאו בוואטסאפ – 052-9453811

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן