מאמר לד – שילוב פרשת השבוע בשולחן שבת (חלק ד)

מאמר זה, הרביעי יחתום את סדרת המאמרים שעסקו בשילוב פרשת השבוע בשולחן שבת. העיסוק בפרשה הינו רכיב חשוב בסעודה, וטומן בחובו הזדמנות מיוחדת.

במהלך השבוע הילדים נמצאים במסגרות החינוכיות וסופגים את מרבית החינוך והערכים מהמורים והמחנכים. התכנים נקבעו לרוב בתכנית הלימודים / סיליבוס, ולעיתים יש והם מועברים באופן שבלוני ונדוש, שלא לומר חסר עניין מצד התלמידים.

את סעודת שבת המשפחתית אפשר להעשיר באמצעות שילוב רעיון חינוכי מהפרשה, עם דגשים מותאמים לבני המשפחה. לאחר שנתאר את הנושא כפי שמובא בפרשה, נרחיב למוסר השכל, רעיון המוסרי שניתן לקחת ממנו. מסיפורים אלו ניתן להוציא מידות רבות, ובהן: יחס לזולת, רגישות, רצון לסייע לחלש, ועוד.

לדוגמא מפרשת השבוע שקראנו בשבת זו, פרשת בשלח. נוכל לציין כמה נושאים חשובים שמובאים בפרשה: אמונה – של בני ישראל טרם קריעת הים, במלחמה בעמלק, או בקבלת המן. כדאי לשוחח עם הילדים אודות האמונה, היכן פוגשת אותנו ומשמעותה לגבינו בחיי היום – יום.  ניתן להרחיב אודות האמונה שלנו בהקב"ה, הניסים שעושה לנו ולשלב בסיפורים.

השירה – הודיה של בני ישראל על הנס הגדול. כדאי להרחיב אודות 'הכרת הטוב', חשיבותה, מה מלמד אותנו ויישומה בחיינו. ניתן לשזור סיפורים בנושא, והכל כמובן בהתאמה לגילאי הילדים ולרמתם.

בשבוע הבא בע"ה נעסוק ברעיונות נוספים להעשיר את שולחן שבת.

ועד אז, נאחל לכולנו שבוע רגוע ושקט

הרב חגי ולוסקי

נ.ב.

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים בכל מוצא"ש כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

לתגובות ושאלות –  office@shaalti.co.ilאו בוואטסאפ – 052-9453811

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן