כד, כב וַיְהִי כַּאֲשֶׁר כִּלּוּ הַגְּמַלִּים לִשְׁתּוֹת וַיִּקַּח הָאִישׁ נֶזֶם זָהָב בֶּקַע מִשְׁקָלוֹ וּשְׁנֵי צְמִידִים עַל יָדֶיהָ עֲשָׂרָה זָהָב מִשְׁקָלָם
מדוע אליעזר נתן לה את הנזם וענד את הצמידים על ידיה, לפני ששאל ובירר שהיא אכן הנערה, כפי ששאל לאחר מכן 'בַּת מִי אַתְּ'?
רש"י מבאר שעשה זאת משום שהיה בטוח שהקב"ה הצליח את שליחותו בזכות אברהם אדוניו.
לעומתו, רשב"ם מבאר שאליעזר פעל כהוגן. תחילה שאל אותה 'בַּת מִי אַתְּ' (פסוק הבא) ורק לאחר מכן נתן לה את הנזם והצמידים. התורה הקדימה את הנתינה (פסוק זה), כדי שלא להפסיק את סדר דבריו ותשובת דבריה.
מלבי"ם מבאר שאברהם לא הגביל את אליעזר לקחת אשה רק ממשפחתו, אלא אמר לו שיקח מארץ מולדתו, וכל אשה שהיא מחרן ראויה לזה אם יימצאו בה המעלות הראויות שתהיה אשה ליצחק. משראה אליעזר שהיא בעלת חסד ונערה עם מידות ראויות מיד נתן לה את המתנות.