כז, כ וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר לְהַעֲלֹת נֵר תָּמִיד
רש"י: "מדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה".
בפרשת בהעלותך על הפסוק "בהעלותך את הנרות", מביא רש"י הסבר נוסף: "מעלה היתה לפני המנורה, שעליה עומד הכהן ומיטיב".
מדוע רש"י לא כותב כאן את ההסבר הנוסף, שמבאר בבהעלותך?
"בהעלותך את הנרות" נאמר אל כל הכהנים בכל הדורות, ואילו "ויקחו אליך שמן זית זך" (הציווי בפרשתנו) נאמר רק למשה, שהיה משמש בעבודת המשכן בשבעת ימי המילואים. על משה אמרו חז"ל ש"היתה קומתו עשר אמות" (שבת צב), כלומר – גובהו היה כ – 5 מטר, גבוה הרבה מן המנורה, שהיתה רק שלוש אמות ושמונה עשר טפחים (פחות מ – 2 מטר).
כדי להדליק את הנרות משה לא הוצרך לעלות במדרגות, וממילא לא היה עוד כאן מקום לדרוש: "מעלה היתה לפני המנורה שעליה היה הכהן עומד ומיטיב".