וַיִּשָּׂא אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת הַנָּשִׁים וְאֶת הַיְלָדִים וַיֹּאמֶר מִי אֵלֶּה לָּךְ וַיֹּאמַר הַיְלָדִים אֲשֶׁר חָנַן אֱלֹהִים אֶת עַבְדֶּךָ (לג, ה)
לאחר שראה עשו 'אֶת הַנָּשִׁים וְאֶת הַיְלָדִים', ושאל עליהם 'מִי אֵלֶּה לָּךְ', מדוע ענה לו יעקב רק על הילדים?
רד"ק: יעקב קיצר בדבריו והשיב לו על הילדים, ומכך הבין עשו בעצמו שהנשים הן אמותיהם.
רמב"ן: מדרך המוסר יעקב לא התייחס לשאלתו על נשיו, וענה לו רק על שאלתו על הילדים, והבין עשו שהן אמהות הילדים.
חזקוני: עיקר שאלת עשו היתה על הילדים, אם הם בניו או בני ביתו או עבדיו, ולא התכוון לשאול על נשיו, ועל כן השיב לו יעקב רק על ילדיו.
אברבנאל: בתשובתו לא התייחס יעקב לשאלה על נשיו, אל רק לילדים, משום שהתבייש לומר שיש לו ארבע נשים, כדי שעשו לא ילעג לו ויאמר איך יתכן שהוא כצדיק לא מסתפק באשה אחת או שתים, שהרי אפילו הוא נשא רק שלוש נשים. יעקב התעלם משאלתו על הנשים, במחשבה שעשו יסבור שהן נשים מטפלות ולא נשיו שלו.