תפקיד הפרוכת והארון במשכן

כו, לג וְנָתַתָּה אֶת הַפָּרֹכֶת… מִבֵּית לַפָּרֹכֶת אֵת אֲרוֹן הָעֵדוּת וְהִבְדִּילָה הַפָּרֹכֶת לָכֶם בֵּין הַקֹּדֶשׁ וּבֵין קֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים

מדוע מציינת התורה את העובדה הפשוטה לכל רואה, שהפרוכת מבדילה בין שני חלקי המשכן?

כדי להבין זאת, יש לשאול שאלה נוספת, מה הטעם לתת תחילה את הפרוכת ולאחר מכן להכניס את הארון, בעוד שהיה נוח יותר להכניס את הארון ורק לאחר מכן לתת את הפרוכת?
הארון אמנם צריך להיות בקודש הקדשים, במקום מובדל ומיוחד שייקר את מעמדו ויציין את חשיבותו העצומה לכלל ישראל, אולם הפרוכת אינה מבדילה את הארון מישראל ומונעת מהם מלגשת אליו.
לכן ציוותה התורה לתת קודם את הפרוכת ורק אז לתת את הארון מאחוריה, את הפרוכת ניתן לפתוח ולסגור כדי לאפשר גישה אל הקודש פנימה. התורה אף מדגישה שתפקיד הפרוכת הוא רק להבדיל בין שני חלקי המשכן הנבדלים בקדושתם, ולא חלילה להבדיל ולהפריד בין ישראל ואביהם שבשמים שהשרה שכינתו בקודש הקדשים.

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן