עַשֵּׂר תְּעַשֵּׂר אֵת כָּל תְּבוּאַת זַרְעֶךָ (יד, כב)
דרשו חז"ל את כפל הלשון 'עַשֵּׂר תְּעַשֵּׂר', "עשר בשביל שתתעשר" (שבת דף קיט ע"א). וכפי שכתוב בספר מלאכי "ובחנוני נא בזאת אמר ה' צבאות אם לא אפתח לכם את ארובות השמים והריקותי לכם ברכה עד בלי די", שאמרו על כך חז"ל: 'עד שיבלו שפתותיכם מלומר די' (תענית דף ט).
והרי מצינו שיש רבים בעם ישראל שמדקדקים במצוות ומפרישים מעשרות, ולא ראינו שהם עשירים?
שיטת הראב"ד, כפי שמובא ברבינו בחיי, שבמילים 'עַשֵּׂר תְּעַשֵּׂר' שתי אותיות ש' כתובות בפסוק בשין שמאלית. אין הכוונה שע"י המעשרות יתעשר הנותן, אלא 'עַשֵּׂר' בכדי ש'תְּעַשֵּׂר' – תמשיך לעשר ממנו שנים רבות, זהו העושר.
אם תעשר, תזכה לאריכות ימים ולעושר, יהיה לך ממה לעשר עוד ועוד.
יהי רצון שתמיד יהיה לנו שפע ועושר, לתת עוד ועוד
דבר תורה – פרשת ראה