עַל פִּי אַהֲרֹן וּבָנָיו תִּהְיֶה כָּל עֲבֹדַת בְּנֵי הַגֵּרְשֻׁנִּי

עַל פִּי אַהֲרֹן וּבָנָיו תִּהְיֶה כָּל עֲבֹדַת בְּנֵי הַגֵּרְשֻׁנִּי… עַל פִּי אַהֲרֹן וּבָנָיו (ד, כז-כח)

בפסוק זה כתוב שהיה זה 'עַל פִּי אַהֲרֹן וּבָנָיו', ואילו בפסוק הבא כתוב 'בְּיַד אִיתָמָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן', שאיתמר היה מופקד על כך. מה ביאור הסתירה?

רש"י: פסוק יח מבאר מי מהבנים היה ממונה עליהם, 'ביד איתמר בן אהרן הכהן'. שפתי חכמים מבאר שאמנם כתוב 'עַל פִּי אַהֲרֹן וּבָנָיו', בלשון רבים, אך זו דרכה של התורה לכתוב לשון רבים גם על בן אחד, כדוגמת 'ובני דן חושים', וכן 'ובני פלוא אליאב'.

רמב"ן: עבודת בני לוי תהיה על פי אהרן ושני בניו, הם ימנו את בני הגרשוני כאחראים על עבודתם, ויקבעו מי מבני גרשון יהיה גזבר ומי יהיה משורר או שוער וכן בשאר התפקידים. וגם כשייצאו למסע או יחנו, בני לוי לא יפרקו ולא יטענו עד שיצוו אותם אהרן ובניו. התורה ציינה שאלעזר היה אמרכל על כל שלשת הנשיאים, ואיתמר היה גזבר על גרשון ומררי.

מלבי"ם: "גם בני גרשון היה משאם עפ"י אהרן ובניו, והיה ההבדל ביניהם ובין בני קהת שלבני קהת לא היה לשום אחד חזקה במשאם רק בכל פעם היו אהרן ובניו מייחדים מי ישא ומה ישא ואחר שנשא חלקו נפסק זכותו, אבל בני גרשון היה להם חזקה שאחר שקבע אהרן לכל אחד משאו ועבודתו היה זוכה בו לעולם".

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן