עֲצֵי שִׁטִּים עֹמְדִים

וְעָשִׂיתָ אֶת הַקְּרָשִׁים לַמִּשְׁכָּן עֲצֵי שִׁטִּים עֹמְדִים (כו, טו)

מדוע כתבה התורה את המילה 'עֹמְדִים', מה היא מלמדת?

יומא עב ע"א: "מאי דכתיב 'עֲצֵי שִׁטִּים עֹמְדִים'? שעומדים דרך גדילתן. דבר אחר, 'עֹמְדִים', שמא תאמר אבד סברן ובטל סכויין? תלמוד לומר 'עֹמְדִים', שעומדין לעולם ולעולמים".

מדרש רבה (לה, ו): "מה למעלן שרפים עומדין, אף למטה עצי שטים עומדים. מה למעלה כוכבים, אף למטן כן. אמר רבי חייא בר אבא: מלמד שהיו קרסי זהב נראין במשכן ככוכבים הנראים ברקיע".

פסיקתא זוטרתא: "שמעמידין את ציפויין, לפי שלא היה תקרה למשכן, כי אם היריעות".

חזקוני: "שלא יקחו עצי שטים נופלים והקצוצים מימים רבים שכבר נרקבו, אלא מן העומדים והמחוברים לקרקע דרך גדילתן".

רש"ר הירש: הם הועמדו במעמדם הטבעי, כשהשורש למטה והראש למעלה, לשמר את תכונת האילן, גם לאחר שהעץ הפך לקרש.

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן