מקומן המיוחד של הנשים בחינוך

וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו ה' מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל (יט, ג)

בדבריו למשה, כפל הקב"ה לשונו ואמר: 'כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל'. רש"י מבאר את פשר כפל הלשון, וכתב: "לבית יעקב, אלו הנשים, תאמר להן בלשון רכה, ותגד לבני ישראל, עונשין ודקדוקין פרש לזכרים. דברים הקשין כגידין".

בהתייחסות הקדימה התורה את הנשים לגברים, ועל כך נשאלת השאלה:

מדוע בקבלת התורה הקדים הקב"ה את הנשים לאנשים?

התורה ניתנה לכל הדורות. הקב"ה רצה שנקיים את התורה לעולם, שהרי הקב"ה לא יתגלה שנית בנתינת תורה, שנאמר "קול גדול ולא יסף" (דברים ה, יח), ופירש רמב"ן, שהקול שהיה בנתינת התורה בהר סיני לא ישוב עוד.

המשך לימוד התורה כשנחנך את בנינו לאהבת התורה ואהבת הקב"ה. ויש לעשות זאת עוד בעודם קטנים. כשגדלים – קשה יותר להקנות להם זאת. מלאכת החינוך מוטלת בעיקר על האמהות.

נמצא, שהנשים גורמות לחינוך ותורמות שתימשך התורה לדורות. ועל כך הערכתנו והוקרתנו הרבה לנשים. בהנצחת התורה לדורות ראוי להקדים את הנשים שתמשכנה את החינוך.

שבת שלום ומבורך

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן