מצות הקהל שלאחר שנת השמיטה – דבר תורה – פרשת וילך

לא, י-יב מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה בְּחַג הַסֻּכּוֹת… תִּקְרָא אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶגֶד כָּל יִשְׂרָאֵל. הַקְהֵל אֶת הָעָם…
רש"י: "מקץ שבע שנים – בשנה ראשונה של שמיטה, שהיא שנה בשמינית".
יסוד מצוות 'הקהל' לעורר את הציבור לתשובה ולשמירת התורה, (כפי שכתוב "למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את ה'…".
מדוע מצוות הקהל נקבעה לתחילת השנה השמינית, לאחר סיום שנת השמיטה, כשהחקלאים חוזרים לאדמותיהם, ולא בתחילת שנת השמיטה, בזמן שמיועד לעבודת הקב"ה, כשהם פנויים יותר?
הזמן הטוב ביותר לשנן לאדם את כל התורה, כשיוצא מבית המדרש לעבודת האדמה, כדי שלא ייראה שבגלל שבעל הבית טרוד בפרנסתו, הוא לא משועבד חלילה לעבודת ה'.
קוראים בפניו את כל התורה, כדי לשנן ולהזהיר שיש להקפיד מאוד על כל דיני התורה, גם כשיוצאים מבית המדרש לעבודת האדמה ולחיי המסחר.

 

 

דבר תורה – פרשת וילך

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן