מסעו של האדם בעולם הזה וההכנה לעולם הבא – דבר תורה פרשת השבוע מסעי

וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת מוֹצָאֵיהֶם לְמַסְעֵיהֶם עַל פִּי ה' (לג, ב)
ביאור "מוצאיהם למסעיהם" הינו היציאה למסע, והמסע עצמו.
מדוע חזרה התורה באותו פסוק פעמיים על אותו ביטוי, וכתבה 'וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת מוֹצָאֵיהֶם לְמַסְעֵיהֶם עַל פִּי ה' וְאֵלֶּה מַסְעֵיהֶם לְמוֹצָאֵיהֶם'? ומדוע הפכה את סדר הדברים?
בפסוק ישנו רמז ללידתו של היהודי ו"מסעו" בעולם הזה. התכלית אינה בחיי העולם הזה, הזמני, כי אם חיי-עולם נצחיים. לכן, בתום המסע הזה הוא 'יוצא' מכאן. "מסעיהם" הינם עבור "מוצאיהם", בסוף החיים, כשיוצא מהעולם הזה.
אבל הדגש אינו על חיי עולם הזה, אלא על מה שנעשה בו וישמש אותנו לעתיד לבוא. לכן מדגישה התורה "ויכתוב משה" – על מה ניתן דגש בצורת כתיבה של כל מעשה? "את מוצאיהם" – היציאה מן העולם הזה לאחר הצטיידות בתורה ומעשים טובים, ל"מסעיהם" – המסע האמיתי של כל אדם שיביא אותו אל התכלית.

 

 

 

 

דבר תורה פרשת השבוע מסעי

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן