מינוי אהרון, מתוך בני ישראל

כח, א וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאֶת בָּנָיו אִתּוֹ מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְכַהֲנוֹ לִי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר בְּנֵי אַהֲרֹן

מדוע התורה כתבה שמשה הצטווה לקרב את אהרן ובניו 'מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל'?

לא כל צדיק חי בתוך בני ישראל. ישנם צדיקים שחיים לעצמם בבדידות ואינם מעורבים בנעשה בציבור, ולעומתם ישנם צדיקים שחיים "בתוך בני ישראל" ומעורבים בנעשה ודואגים להם לכל צרתם.
אי אפשר למנות אדם לשררה על הציבור, אלא אם הוא דואג לציבור ואכפת לו מהם, אבל אם הוא חי לעצמו ואינו מתעניין בנעשה בצרכי הכלל, אינו יכול לקבל שררה ומינוי להיות ראש בבני ישראל.
הקב"ה הדגיש למשה רבינו "הקרב אליך את אהרן אחיך מתוך בני ישראל", שהרי אהרן חי "בתוך בני ישראל" ואינו חי בבדידות לעצמו, וניתן היה למנותו על הציבור.

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן