מדוע כתבה התורה שהדיבור היה 'בְּאֹהֶל מוֹעֵד'?

וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד (א, א)

מדוע כתבה התורה שהדיבור היה 'בְּאֹהֶל מוֹעֵד'?

רשב"ם: "כל הדברות שנאמרו בשנה ראשונה קודם שהוקם המשכן כת' בהן בהר סיני, אבל משהוקם המשכן באחד לחדש בשנה שנייה לא יאמר בהר סיני אבל במדבר סיני באהל מועד".

אבן עזרא: ללמדנו שמשה לא עלה אל הר סיני לאחר שהשכינה שרתה באהל מועד.

רמב"ן: לאחר שהפסיקה במצות שמיטה ויובל בפרשת בהר, הדגישה התורה בפסוק זה שמעת שהוקם המשכן, כל דיבורי הקב"ה היו מאהל מועד.

רש"ר הירש: "מורה, שמפקד זה מוקדש לתורה, היא התורה שניתנה בסיני, ואשר אהל מועד הוא המקום לקבלת עול מצוותיה".

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן