ללא כפרה על חטא לשון הרע אין כניסה לקודש הקדשים

טז, יג וְנָתַן אֶת הַקטֹרֶת עַל הָאֵש לִפְנֵי ה' וְכִסָה עֲנַן הַקטֹרֶת אֶת הַכַפֹרֶת אֲשֶר עַל הָעֵדות וְלֹא יָמות
המשנה במסכת יומא מפרטת את סדר העבודה של הכהן הגדול ביום הכיפורים. לאחר שהכהן הגדול מתוודה על ראש הפר, הוא שוחט אותו, מקבל את דמו במזרק ונותן את המזרק לכהן אחר שיערבב את הדם כדי שלא יקרש. לאחר מכן, הוא נכנס להקטיר את הקטורת בקודש הקודשים.
מדוע הכהן הגדול לא משלים את עבודת הפר ברצף ומכניס את הדם לקדש הקדשים? מדוע הוא מפסיק באמצע עבודת הפר?
החפץ חיים מבאר, שבלי כפרה על חטא לשון הרע אין כניסה לקודש הקדשים. חז"ל אומרים שהקטורת מכפרת על עוון לשון הרע, ("יבוא דבר שבחשאי ויכפר על מעשה חשאי" – יומא מד). לפיכך כל עוד הכהן הגדול לא הקטיר את הקטורת אין הוא יכול להיכנס לקדש הקדשים עם דם הפר. רק לאחר שהקטיר הקטורת, כשהושגה הכפרה על עוון לשון הרע, הוא ממשיך בעבודת הפר, ומכניס את דמו לקדש הקדשים.

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן