אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל פִּי מֹשֶׁה עֲבֹדַת הַלְוִיִּם בְּיַד אִיתָמָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן (לח, כא)
מדוע כפל הלשון במילה 'מִשְׁכַּן'?
מדרש רבה (נא, ג): "מהו 'מִשְׁכַּן' שני פעמים? אמר רבי שמואל בר מרתא: שנתמשכן שני פעמים על ידיהם… לכך כתיב 'אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת' ב' פעמים".
מדרש תנחומא: "זה ההיכל שהוא מכוון במקום משכן כבודך. אמר רבי שמעון בר יוחאי: זאת אומרת שההיכל שלמטה מכוון כנגד היכל של מעלה".
מדרש אגדה: "ולמה אמר 'מִשְׁכַּן' שני פעמים? לפי שנתנבא משה רבינו ע"ה שיחרב בית ראשון ובית שני, ואמר אחריו 'הָעֵדֻת', להורות על בית שלישי שלא יחרב, ולא ינתץ לעולם. לפי שהוא בנין מלך מלכי המלכים הקב"ה, מה הוא קיים, אף בנינו קיים, אבל בית ראשון ובית שני שהוא בניין אדם, ולפי שהאדם אינו קיים, אף בנינו אינו קיים".
פסיקתא זוטרתא: "מהו 'מִשְׁכַּן הָעֵדֻת'? אמר משה רבינו לפני הקב"ה: ריבונו של עולם, עשינו משכן והותרנו. אמר לו הקב"ה: עשה משכן לדברות, לכך נאמר 'משכן משכן' שני פעמים".