כה, ז אַבְנֵי שֹׁהַם וְאַבְנֵי מִלֻּאִים לָאֵפֹד וְלַחֹשֶׁן
בדרך כלל בעל הערך הגבוה יותר נכתב תחילה. מדוע זהב וכסף, שערכם נמוך מאבני השהם ואבני המילואים נכתבו תחילה (פס' ד), ואילו אבני השהם והמילואים, שערכם רב, נכתבו רק כאן?
חז"ל אומרים שהעננים הביאו את אבני השהם, שהגיעו לידי עם ישראל בלי טורח ויגיעה ובלי חסרון כיס. התורה מקדימה את הנדבות שעליהם עם ישראל טרח ויגע ועל כן הזהב והכסף כתובים תחילה.
מצינו מעין זה במנחת עני, שחשובה לפני הקב"ה כקרבן בהמה של עשיר. לפעמים העשיר נותן אלף דולר וקל לו להוציאם, אולם אצל הקב"ה יותר חשוב דולר אחד שנתן יהודי שמקמץ מעיסתו ונותן. העיקרון המנחה, שהכל נחשב על פי הטורח, היגיעה ומסירות הנפש.
כך גם בכל מצוה ומצוה, "לפום צערא אגרא". הקב"ה בוחן כליות ולב, ויודע ומכיר את גודל הנסיון שיש לכל אדם בלימוד התורה ובקיום המצוות, ולפי זה נמדדת חשיבותו האמיתית של כל יהודי.