יו"כ – יום חסד לתיקון מעשינו

טז, א *וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרֹן בְּקָרְבָתָם לִפְנֵי ה' וַיָּמֻתוּ*

*מדוע הפרשה המדברת על יום הכיפורים פותחת במיתת שני בני אהרן?*

רש"י מבאר: "באחד בניסן מתו בניו של אהרון, ולמה מזכיר מיתתם ביוה"כ? אלא מלמד שכשם שיוה"כ מכפר, כך מיתת צדיקים מכפרת… שנאמר 'כי ביום הזה יכפר עליכם'".

רק ביום הכיפורים מציין הקב"ה שהוא רק אחת בשנה: "וְהָיְתָה זֹּאת לָכֶם לְחֻקַּת עוֹלָם לְכַפֵּר עַל בְּנֵי יִשְרָאֵל מִכָּל חַטֹּאתָם אַחַת בַּשָּׁנָה…".

*מה המיוחד ביוה"כ, שחל רק פעם בשנה, הרי כל חג חל רק פעם בשנה?*

כתב ספר ה"חינוך" (מצווה קפה): "שהיה מחסדי הא-ל על בריותיו לקבוע להן יום אחד בשנה לכפרה על החטאים עם התשובה שישובו, שאילו יתקבצו עוונות הבריות שנה שנה, תתמלא סאתם לסוף שנתיים או שלוש או יותר ויתחייב העולם כליה. על כן ראה בחוכמתו הקב"ה לקיום העולם, לקבוע יום אחד בשנה לכפרת חטאים לשבים, ומתחילת הבריאה ייעדוֹ וקידשוֹ לכך…".

*אם הקב"ה רואה שנדרשת כפרה הוא לוקח את הצדיקים שבדור.*

*צדיק שנפטר במהלך השנה מחייב אותנו לפשפש, איך היה נראה יום הכיפורים שלנו.*

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן