יִמְצָאֵהוּ בְּאֶרֶץ מִדְבָּר וּבְתֹהוּ יְלֵל יְשִׁמֹן יְסֹבְבֶנְהוּ יְבוֹנְנֵהוּ יִצְּרֶנְהוּ כְּאִישׁוֹן עֵינוֹ (לב, י)
על מי מוסבות המילים 'יְסֹבְבֶנְהוּ יְבוֹנְנֵהוּ', ומה משמעותן?
רש"י: "שם סבבם והקיפם בעננים וסבבם בדגלים לארבע רוחות וסבבן בתחתית ההר, שכפהו עליהם כגיגית".
רשב"ם: "במלאכיו ששמרום, כדכתיב 'חונה מלאך ה' סביב ליראיו ויחלצם'. [והמפרשו בהיקף עננים אינו אלא טועה, כי לפי הפשט אין הענן אלא לעמוד ענן לפניהם, כדכתיב 'וה' הולך לפניהם יומם בעמוד ענן לנחותם הדרך'. ועוד כי 'יצרנהו' כפילו של 'יסובבנהו'".
אבן עזרא: "יסובבנהו – על העננים. יבוננהו – התורה… והטעם, שישמרם מכל אויב ואורב".
בכור שור: "'יסובבנהו', בסוכות עננים. 'יבוננהו', לשון בניין ותבונה, שנתן להם התורה, החכמה והתבונה, ובנה משכנו בתוכם".
דעת זקנים מבעלי התוספות: "יסובבנהו, בסכוך עננים. דבר אחר, בהר סיני כשכפה עליהם ההר כגיגית". יבוננהו, שהבינם בתורה. דבר אחר, לשון בנין המשכן".