זְכֹר אַל תִּשְׁכַּח אֵת אֲשֶׁר הִקְצַפְתָּ אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ בַּמִּדְבָּר לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר יָצָאתָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם עַד בֹּאֲכֶם עַד הַמָּקוֹם הַזֶּה מַמְרִים הֱיִיתֶם עִם ה' (ט, ז)
מדוע כתוב 'מַמְרִים הֱיִיתֶם עִם ה", נכון יותר היה לכתוב 'מַמְרִים הֱיִיתֶם נגד ה"?
הרב שטרנבוך מבאר שחטאיהם של דור דעה באמת לא היו מתוך כוונה למרוד בה', שהרי דור המדבר היו "דור דעה", [כפי שמצינו במדרש רבה (ויקרא ט, א), שלא יהיה דור כזה עד שיבוא מלך המשיח], אלא כוונתם היתה להשיג את קרבת ה'.
מסיבה זו משה אמר להם: "למן היום אשר יצאת… ממרים הייתם עם ה'", שמצד אחד הם מרדו בה', אבל מצד שני טענו שהם הולכים עמו ולא נגדו. משה התכוון להוכיח אותם בכך על גודל חטאם, שלא רק הלכו כנגדו, אלא גם טענו שהם צדיקים ועושים רצונו של הקב"ה.
מכאן אנו יכולים ללמוד עד כמה תחבולותיו של היצר הרע מרובות, שפעמים רבות מסמא את עיניו של האדם, שיחשוב על פשעים חמורים שהם בגדר מצוות, כדי להסית אותו ליפול בעבירה כשהוא סבור שהוא עוד מקיים מצווה. דבר זה חמור יותר, שכן כשאדם סבור שהוא מקיים מצוה הוא כלל לא מתעורר לשוב בתשובה.