וְרָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה וּמֵאָה מִכֶּם רְבָבָה יִרְדֹּפוּ וְנָפְלוּ אֹיְבֵיכֶם לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב (כו, ח)
מה ביאור החשבון, הרי כשחמישה רודפים מאה היחס הוא 1:20, ואילו כשמאה רודפים רבבה, היחס הוא 1:100?
רש"י: "אינו דומה מועטין העושין את התורה למרובין העושין את התורה".
בכור שור: ככל שכמות הרודפים גדלה, כך כמות האויבים שיפחדו מכם תגדל, משום שיחשבו שאתם באים להילחם בהם עם צבא גדול יותר.
דעת זקנים מבעלי התוספות: כשהתורה כותבת 'וּמֵאָה מִכֶּם' כוונתה שמאה מנינים של חמישה (כלומר 500 איש) 'רבבה ירדופו', ירדפו אחר רבבה, והיחס נשאר 1:20.
חזקוני: היחס האמיתי הוא 1:20, כלומר שאחד רודף עשרים, אולם כשהם באגודה אחת, אזי היחס יגדל באופן משמעותי, שאחד ירדוף מאה, שהרי גדולה זכותם של הרבים.
רבינו בחיי: "ומאה חמשיות מכם רבבה ירדופו. והנה יבא החשבון מכוון ושוה, כי כשם שיש במאה עשרים חמשיות, כן יש ברבבה עשרים פעמים חמש מאות, שהם מאה חמשיות".
הכתב והקבלה: "מן הטבע החיל יקנה חוזק מצד הרבוי בהתאחד החוזק בהם, מה שלא ימצא בחלקי החיל הנפרדים".