וּמוֹלַדְתְּךָ אֲשֶׁר הוֹלַדְתָּ אַחֲרֵיהֶם לְךָ יִהְיוּ עַל שֵׁם אֲחֵיהֶם יִקָּרְאוּ בְּנַחֲלָתָם (מח, ו)
האם ניתן להבין מדברי יעקב שהיו ליוסף בנים נוספים, נוסף על אפרים ומנשה, או שהיו לו רק שני בנים, אפרים ומנשה?
לא היו לו בנים נוספים, כפי שכתוב במדרש שכל טוב: "לא נאמר 'ובנים', או 'ובניך', אלא 'וּמוֹלַדְתְּךָ', דמשמע תולדות בעלמא, ולא בנים ממש, אלא כגון בני בנים ובני בנות, שהרי לא מצינו שהוליד יוסף בנים אחרים זולתי אפרים ומנשה".
אולם מצינו דעות שהיו בנים נוספים. הרד"ק אומר שיתכן מאד שנולדו ליוסף ב-17 השנים הללו בנים אחרים, אך לא הביאם לפני אביו, משום שהיו קטנים. באופן דומה ביאר רבי חיים פלטיאל, שעל פי הלשון משמע שהיו ליוסף בנים, שהרי כתבה התורה 'אֲשֶׁר הוֹלַדְתָּ אַחֲרֵיהֶם', בלשון עבר (ומשמע שכבר נולדו), ולא כתוב 'אשר תוליד', בעתיד. אמנם יעקב לא בירך אותם, משום שהם נכללו בברכת אפרים ומנשה ובברכת יוסף.
רבי חיים קניבסקי מבאר שהיו לו בנים נוספים, והראיה לכך מהפסוק 'וַיִּתְאַבֵּל אֶפְרַיִם אֲבִיהֶם יָמִים רַבִּים וַיָּבֹאוּ אֶחָיו לְנַחֲמוֹ' (דברי הימים א' ז, כב). הרי שלאפרים היו עוד אחים.