דקדוק ירא שמים גם בהלכות שאינן מובנות – דבר תורה – פרשת שופטים

עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל (יז, יא)

במסכת שבת (סא ע״א) מסבירים חז״ל, שיש חשיבות לימין שנתנה בו תורה, שנאמר: ״מימינו אש דת למו״ (דברים לג) ויש חשיבות גם לשמאל, שהרי על יד שמאל מניחים תפילין.

ירא שמים יוצא ידי שניהם, שהרי נועל תחילה את נעל ימין, אך קושר קודם את שמאל, וכך נותן חשיבות גם לימין וגם לשמאל.

ואם ישאל אדם: הרי גם רגל ימין וגם שמאל שייכים לגוף שלי, והם ודאי לא יקפידו עלי אם אקדים אחד לשני, ומדוע סדר הקשירה קשור ליראת שמים? מה ההבדל מה אקשור קודם?

לכן אמרה התורה: ״לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך״, עשה כל מה שאומרים לך החכמים, גם כשמדובר על ״ימין ושמאל״ שהם איברים שלך, משום שבכל דבריהם של החכמים טמונים דברים נסתרים, ויש לקיימם גם אם אין אנו מבינים.

את הציווי הזה מקיים בשלמות מי שהוא ירא שמים אמיתי.

(ישמח משה)

 

 

 

 

 

דבר תורה – פרשת שופטים

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן