אֵלֶּה תּוֹלְדֹת נֹחַ נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו (ו, ט)
מדוע כתוב 'בְּדֹרֹתָיו', נכון יותר היה לכתוב 'בדורו'?
- סנהדרין קח ע"א: "יש מרבותינו דורשים אותו לשבח, כל שכן שאילו היה בדור צדיקים היה צדיק יותר, ויש שדורשים אותו לגנאי,לפי דורו היה צדיק, ואילו היה בדורו של אברהם לא היה נחשב לכלום". ההשוואה היא גם ביחס לדורות אחרים, לא רק ביחס לדור שבו חי.
- רמב"ן: ללמדנו שנח היה בן שש מאות כשהגיע המבול, ועברו כמה דורות משנולד עד שהגיע המבול. צדקותו לא היתה רק ביחס לדור המבול, אלא גם ביחס לדורות משנולד עד המבול.
- אבן עזרא: נח חי על פני כמה דורות. בדורו התרחש המבול, הוא חי בדורות נוספים ואף זכה לחיות כמה שנים בדורו של אברהם אבינו, התורה משמיעה שבכולם הלך בצדקו.
- רד"ק: נח חי בשלושה דורות: בדור אנוש, בדור המבול ובדור הפלגה.
- רבינו בחיי: בשנותיו הרבות ראה נח דורות רבים. במילה 'בְּדֹרֹתָיו' (בלשון רבים) משמיעה התורה את גדלותו של נח, שכל הדורות, שבהם חי, השחיתו את דרכם, וזולתו לא היה מי שהיה ראוי להינצל.
- משך חכמה: התורה רצתה להשמיענו, שנח חי בשני דורות שונים לחלוטין, אחד לפני המבול, שהיה מלא כולו בחמס ובגזל, ואנשים היו שטופים בעריות, לעומת הדור שלאחר המבול, שבו היו האנשים גדורים בעריות ופרושים מחמס.