גדול השלום – לראש חודש אב – דבר תורה פרשת השבוע מסעי

וַיַּעַל אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אֶל הֹר הָהָר עַל פִּי ה' וַיָּמָת שָׁם בִּשְׁנַת הָאַרְבָּעִים לְצֵאת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם (לג, לח)
פטירת אהרן הכהן היתה בראש חודש אב. בכל התורה אין איזכור נוסף לפטירה, זה המועד היחיד של פטירת אדם, א' אב, פטירתו של אהרן הכהן.
מיוחדת מיתת אהרן משאר אבות העולם, משום שאהרן היה הרב הגדול של אהבת שלום ורדיפת שלום, ולכן בהסתלקותו היתה בכיה וצער עמוק לדורי דורות, כי אין צער כמו הסתלקות של מביא שלום בעולם.
קשורה לזה ההלכה, משנכנס אב ממעטים בשמחה. ר"ח אב, תחילת ימי חורבן המקדש וגלות ישראל. המקור לחורבן החל מהסתלקותו של אהרן – איש השלום, וכמפורש בחז"ל שחורבן בית שני בא מפני שנאת חינם.
חז"ל הדגישו: "הוי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום" (אבות א, יב), בראש ובראשונה צריכים אנו לרב שילמדנו לאהוב את השלום, שכן, באמת רוב האנשים אוהבים דוקא את המחלוקת, כי כאשר יש שלום הכל שקט שליו, לא כן כאשר מזדמנת מחלוקת, היוצרת "חוויות מעניינות".
הבה נודה על האמת: המחלוקת עבור רובנו מתוקה, וצריך רב גדול כמו אהרן, ללמדנו לאהוב את השלום, עוד לפני שנוכל לעשות פעולות מעשיות של רדיפה אחר שלום.

 

 

 

 

דבר תורה פרשת השבוע מסעי

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן