בְּנֵי נַפְתָּלִי תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה כֹּל יֹצֵא צָבָא (א, מב)
מדוע רק בנפתלי כתוב 'בני', בניגוד לשאר השבטים, שבהם כתוב 'לבני'?
מתרץ בעל הטורים שבשבט נפתלי היו בנות יותר מבנים, כפי שרמוז בר"ת של ברכת נפתלי אילה שלוחה הנותן (בראשית מט, כא) ר"ת אשה.
הנצי"ב מוולוז'ין מבאר את סדר מניינם של בני ישראל, ולפיו יובן מדוע בשבט נפתלי כתוב 'בני', ולא 'לבני'. המנין היה מתבצע על ידי פתקאות. בתחילה כתבו את שמות כל בני ישראל, על 550,603 פתקאות, ואת כולן שמו בקופסה גדולה ומנו את מספרן.
לאחר מכן, רצו לדעת כמה מונה כל שבט, ולצורך כך כל נשיא לקח את הקופסא הגדולה וברר את הפתקים של שבטו. מכל רבבות הפתקים, הוציא כל נשיא את של שבטו. מובן שזה לא היה פשוט, שכן היה צורך לחפש את השמות השייכים לשבטו, ולאחר שברר אותם, הכניס את הפתקים לתיבה המיוחדת של שבטו. עבודת כל אחד מהנשיאים היתה ספירת הפתקים, כדי לדעת כמה מונה שבטו.
נשיא נפתלי, שהיה האחרון, לא צריך היה לספור את הפתקים, משום שהפתקים שנשארו לאחר שכל הנשיאים בררו, היו של שבטו. לפיכך כתוב "בני נפתלי" ולא "לבני נפתלי".