רכישת השדה עם מערת המכפלה

כג, יא  לֹא אֲדֹנִי שְׁמָעֵנִי הַשָּׂדֶה נָתַתִּי לָךְ וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר בּוֹ לְךָ נְתַתִּיהָ לְעֵינֵי בְנֵי עַמִּי נְתַתִּיהָ לָּךְ קְבֹר מֵתֶךָ

מאחר ואברהם ביקש רק מערה, מדוע עפרון נתן לו גם את השדה?

חזקוני מבאר שאם היה מקבל רק את המערה, כפי שביקש לא היתה לו דרך לעבור אליה. עפרון נתן לו גם דרך גישה למערה.

אור החיים מבאר שלאחר שעפרון מכר את המערה לאברהם, ושינה את ייעודה לבית קברות, לא ראה טעם להשאיר אצלו את השדה, ונתן אותה לאברהם.

ואילו המלבי"ם משיב שעפרון לא יכל למכור לאברהם רק את המערה, הואיל וזה נוגד את התקנות, שנותן לו אחוזה לקבור את מתו, ועל כן נקט בתחבולה, שנתן לו את כל השדה, בהתאם לנהלים, מכירת נחלת שדה לצורך זריעה, וממילא 'וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר בּוֹ לְךָ נְתַתִּיהָ', המערה טפלה לשדה. 'לְעֵינֵי בְנֵי עַמִּי נְתַתִּיהָ לָּךְ', את העסקה ביצע עפרון ברבים, שכולם יסכימו, באופן שהשדה תהיה שלו ללא ערעור עם המערה שבה, ואז 'קְבֹר מֵתֶךָ', מאחר והשדה והמערה שלו, רשאי הוא לעשות בתוך שלו כרצונו.

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן