דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם (ו, כג)
מדוע נסמכה פרשת נזירות לברכת כהנים?
מדרש רבה: "לכך נאמר פרשת ברכת כהנים אחר פרשת נזיר, שכל מי שמזיר עצמו מן היין לשם שמים זוכה לכל הברכות האמורות בברכת כהנים. מנין? כמה שאומר בענין 'כה תברכו'…".
חזקוני: "נסמכה פרשת כהנים שהם קדושים לפרשת נזיר שהוא קדוש כשהשלים תורת נזרו".
כלי יקר: "סמך הברכות לנזירות כי היין קובע ברכה לעצמו אבל לא לאחרים, ואדרבא הביא יללה וקללה לעולם, למאן דאמר 'עץ הדעת – גפן היה' (סנהדרין ע ע"א) וכן גרם קללה לאדם וחוה, ולזרעו של נח, וללוט".
פנים יפות: "למה נסמכה פרשת כהן מברך לפרשת נזיר? מה נזיר אסור ביין אף כהן מברך אסור ביין".