וּבְצַלְאֵל בֶּן אוּרִי בֶן חוּר לְמַטֵּה יְהוּדָה עָשָׂה אֵת כָּל אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה (לח, כב)
מדוע רק בצלאל הוזכר כאן למרות שלא רק הוא עשה את כל המלאכה?
ירושלמי פאה פ"א ה"א: "רבי תנחומא בשם רב הונא: 'וּבְצַלְאֵל בֶּן אוּרִי בֶן חוּר לְמַטֵּה יְהוּדָה עָשָׂה אֵת כָּל אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה', 'אותו משה' אין כתיב כאן, אלא 'אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה', אפילו דברים שלא שמע מפי רבו הסכימה דעתו כמה שנאמר למשה מסיני".
פסיקתא זוטרתא: "נאה להזכירו על מלאכת המשכן".
אבן עזרא: "הזכיר הכתוב, כי בצלאל ואהליאב, שהם הראשונים עשו כל מעשיהם כהוגן".
רמב"ן: "הענין כי על פיו נעשה הכל, כי הוא המורה לכל החכמים, ולפניו היו עושים כולם ומראים אליו כל מלאכתם, כמו שאמר 'וּלְהוֹרֹת נָתַן בְּלִבּוֹ', אבל גם כל חכמי לב עשו במלאכה, כמו שאמר 'וַיַּעֲשׂוּ כָל חֲכַם לֵב בְּעֹשֵׂי הַמְּלָאכָה אֶת הַמִּשְׁכָּן'".
מלבי"ם: "ממי קבלו את החשבון? אמר שקיבלוהו מן בצלאל ואהליאב שהם היו ממונים על עושי המלאכה ובידם נמצא החשבון הפרטי מכל איש ואיש מעושי המלאכה, ומסרו חשבונות אלה לאיתמר, ועשו מהם סכום כולל שנקרא פקודי המשכן, וקראו פה בשם משכן העדות שגם המשכן היה מעיד שהכל נעשה באמונה ממה ששרתה בו שכינה שזה לא יצוייר אם היה במלאכתם איזה עוון וגניבה".