ב, א וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֵוִי וַיִּקַּח אֶת בַּת לֵוִי
למה התורה מתארת בדרך אגב, את המאורע הלא טבעי, שאמו של משה ילדה בגיל 130, בעוד שהתורה מדגישה בהרחבה את הולדת יצחק כנס מופלא, כששרה היתה רק בת 90 שנה?
הסביר המגיד מדובנא במשל: שני אביונים נזדמנו בדרך ושוחחו על אודות עיר אחת, שבה קיבצו נדבות.
אחד דיבר בשבחם של בני העיר שהם בעלי צדקה ונדיבי לב, ואילו השני טען שהם קמצנים ולא השיג אצלם מאומה. לבסוף נתברר, שהראשון ביקר שם בפורים, בעת שכולם נותנים מתנות לאביונים, ואין פלא שקיבל נדבות ניכרות. ואילו השני ביקר שם ביום חול רגיל ועל כן לא קיבל מאומה.
כך גם לגבי נס לידת משה במצרים, כשכל הילודה היתה נס ופלא, שכן נשי ישראל היו יולדות ששה ילדים בבת אחת וכולם היו בריאים ושלמים, לא היה ממילא משום חידוש מיוחד בזה שיוכבד ילדה בן בגיל 130 שנה.
לעומת זאת, בזמנו של אברהם היה עולם כמנהגו נוהג, ובלידתו של יצחק בגיל 90 היה משום חידוש עצום.