דרכו של אברהם, איש החסד והאמת

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו וַיָּרֶק אֶת חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ (יד, יד)

הנהגת אברהם עם לוט אינה מובנת, ואף נראית כסותרת, שכן מצד אחד, אברהם אבינו, איש החסד שהיה מקרב ומאכיל ומשקה כל עובר אורח, דוחה ומרחיק מעליו את לוט באומרו לו "הפרד נא מעלי", ומנגד כששומע שלוט נמצא בסכנה, מפקיר אברהם את עצמו ומסתכן להצילו.

אומר על כך רבי יחזקאל לוינשטיין: הרמב"ם כותב בצוואתו לבנו בזו הלשון: "להיות עבד לקרובים אבל רק בגוף ולא בנפש", זו היתה דרך הנהגת אברהם עם לוט.

כאשר הנידון היה סכנה רוחנית לאברהם אבינו ולבני ביתו, לא היו בכך כל ויתור או פשרה, והוא אומר ללוט בתקיפות: "הפרד נא מעלי".

אף שבוודאי לקח אברהם בחשבון את הירידה הרוחנית שתיגרם ללוט בהיפרדו והתנתקותו ממנו, לא היה מקום לוויתורים. אבל במקום שלא היה כל חשש להשפעה שלילית, הרי אברהם 'איש החסד' מוסר נפשו להצלת בן אחיו.

זו היתה דרכו של אברהם, איש החסד, האמת והצדק.

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן