מאמר כט – אתגרי שולחן שבת

להורדה בפורמט PDF

אחד האתגרים המשמעותיים בסעודות שבת הינו השילוב בין גילאי המסובים סביב השולחן. במשפחות רבות סביב השולחן מסבים ילדי "הגיל הרך" ולצידם בני נוער. לחבר את כולם זו משימה מורכבת.

המורכבות מתחילה במציאת שיח משותף, שלא לומר נושאים קולקטיביים. היא ממשיכה בבחירת הזמירות שישירו, בהתאמה לגילאים ולאופי, ועד להסכמה על המנגינה.

אז מה עושים?

באופן טבעי הילדים הקטנים יושבים זמן מועט יחסית בשולחן שבת, כדאי לנצל זאת. ממליץ לייחד את תשומת הלב בתחילת הסעודה, 20 דקות – חצי שעה ראשונים לילדים הקטנים. במהלך ובסמוך למנה הראשונה לשמוע אותם, מה למדו בגן או בכיתה. לשוחח איתם אודות הפרשה ולשיר איתם שיר אחד או שנים. מטבע הדברים לאחר כחצי שעה הם ממילא יקומו מהשולחן, ואז נוכל להקדיש את מירב השיח, כמו גם תשומת הלב והשירה לבוגרים יותר.

בדרך זו ננצל את הזמן שבו הקטנים בריכוז ובהקשבה, נקדיש להם זמן ראוי. במקביל, נבקש מהגדולים יותר לגלות אורך רוח וסבלנות, שתשתלם גם להם בהמשך הסעודה, כשיזכו למירב היחס ולשיח מתאים לגילם ולרמתם.

על האתגרים הנוספים בסעודת שבת נרחיב בע"ה במאמרינו בשבוע הבא.

ועד אז, נאחל לכולנו שבוע רגוע ושקט.

הרב חגי ולוסקי

נ.ב.

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים בכל מוצא"ש כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

לתגובות ושאלות –  office@shaalti.co.ilאו בוואטסאפ – 052-9453811

 

 

 

 

 

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן