מאמר כו – אקטביזם שיתופי

להורדה בפורמט PDF

השבוע התארחתי בתכנית 'מתחדשות', שבהנחיית סיון רהב-מאיר והעברתי קטעים מהרצאתי 'שבת חלום', בהתאמה למציאות הנוכחית. התמקדתי בייחודיות של שבת חלום בעת הזו, בצל המלחמה, כשבבתים רבים הבעל מגוייס ואם המשפחה מתפקדת במשרה כפולה, גם כאב ועליה לנהל את שולחן השבת. נתתי כמה כלים, כיצד לרתום את הילדים לסייע בהכנות ובהיערכות לשבת, [חלקם כתבתי במסגרת זו בעבר, ועל חלקם ארחיב בע"ה בשבועות הקרובים].

משסיימתי את הרצאתי, סיפרה סיון סיפור מרגש, שמאד נגע לליבי. אני מבקש לשתף אתכם, משום שיש בו מסר רב, שיכול לסייע לכולנו. בשבועות האחרונים היא מגוייסת במשרה מלאה בשיחות עם חיילים, מפונים, בני נוער ועוד (בכמה פעילויות אף פגשתי אותה). באחת השבתות היא הרצתה במלון לאונרדו בירושלים, וישבה בסעודה עם בני משפחתה בשולחן סמוך למשפחת צור, ששכלה את בנה סא"ל יונתן צור שנפל ביום הראשון לקרבות.

בתום סעודת השבת משהגיעו המלצרים לפנות את שולחנה של משפחת צור, פנה אביו של יונתן הי"ד למלצר ואמר: אני רוצה שהילדים יפנו, תגיד לנו לאן לפנות.

נדמיין לעצמנו את הסיטואציה האצילה והעוצמתית, שמלמדת שהם אקטיביים, ולא פסיביים. הם פעילים, על אף שהם במלון ויש מי שאמור לעשות זאת. בכל זאת, סב המשפחה עומד על כך שהילדים יהיו שותפים אקטיביים.

בכל אחת מעשרות ההרצאות 'שבת חלום' שמסרתי עד כה חידדתי ונתתי כלים לרתום את הילדים. במושכל ראשון, משום שהם חלק מהמשפחה וכבכל ארגון, קטן כגדול, על כל אחד מוטלות משימות. לשמע סיפור זה עצרתי לרגע, וחשבתי על האצילות והעוצמה הטמונים במסר החזק שהעביר סב המשפחה לנכדיו, עלינו להיות אקטיביים, גם במקום שניתן להשתמט ולהיפטר. שהרי כל אחד מאיתנו רגיל שבמלון איננו מפנים מהשולחן.

אסיים במסר ששמעתי לפני כמה שנים ממרצה דגול בתחום החינוך. הוא אמר שלילדים יש רצון טבעי לעזור. הורים רבים לא מאמינים בכך, אבל הילדים נולדו עם רצון לתרום למשפחה. עלינו כהורים לוודא שרצון זה לא מנוצל וממומש באופן השלילי. עלינו להפוך את המשימות לפעילות מהנה ואף ניתן לשלב בה עבודת צוות, שתורמת רבות לגיבוש המשפחתי. ועל כך במאמרים הבאים בע"ה.

בברכת שבוע רגוע ושקט

הרב חגי ולוסקי

נ.ב.

אם נהנתם, מוזמנים להעביר למכריכם, שיהנו גם הם.

מוזמנים להמליץ למכרים להצטרף למנויים הרבים שמקבלים בכל מוצא"ש כלים המסייעים להפוך את השבת לחוייה משפחתית מיוחדת, בקישור

https://chat.whatsapp.com/FzKpbv5NCvK5aIFO9qJSBn

לתגובות ושאלות –  office@shaalti.co.ilאו וואטסאפ – 052-9453811

 

 

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן