ג. האוכל פרי שברכתו ודאית, כגון תפוח עץ שברכתו 'בורא פרי העץ', והפרי האחר שלפניו שנוי במחלוקת הפוסקים אם ברכתו 'בורא פרי העץ' או 'בורא פרי האדמה', כגון בננה או פאפיה, יכוין בפירוש בברכת 'בורא פרי העץ' על התפוח, שאינו רוצה לפטור את הפרי המסופק, ויוכל לברך על הבננה והפאפיה 'בורא פרי האדמה'.
ד. וכן אם יש לפניו אורז מבושל והוא שלם שלא נתמעך, שיש מחלוקת אם ברכתו 'בורא מיני מזונות' או 'בורא פרי האדמה', ויש עוד לפניו ירקות מבושלים שברכתם בודאי 'בורא פרי האדמה', ורוצה לאכול מהירקות תחילה, כשמברך עליהם 'בורא פרי האדמה' יכוין בפירוש שאינו רוצה לפטור את האורז בברכתו, ואחר כך יברך 'בורא מיני מזונות' על האורז.