מה מיוחד במצות "זכירת יציאת מצרים" בליל הסדר, הרי היא קיימת בכל יום, כל השנה?
רבי חיים סולובייצ'יק מבאר שיש שלושה חילוקים בין מצות "זכירת יציאת מצרים" כל השנה, למצות "סיפור יציאת מצרים" בליל הסדר:
א. מצות זכירה (כל השנה) היא לעצמו, מצות סיפור (בליל הסדר) היא לזולת, בדרך של שאלה ותשובה.
ב. במצות זכירה בכל השנה די בזכירת יציאת מצרים בלבד, אולם בליל הסדר – יש לקיים עפ"י מתווה שהגדירו לנו חז"ל: את הסיפור יש לפתוח בגנות ולסיים בשבח.
ג. במצות "סיפור יציאת מצרים" בליל הסדר – יש לדרוש את כל טעמי ושרשי הסיפור, (עד כדי שרבן גמליאל אומר שמי שלא אמר ג' דברים לא יצא ידי חובה), ועושים שינויים, כדי שהילדים ישאלו ויש לכך סדר שלם, וזאת בניגוד לזכירה שנעשית בכל יום – זכירה בעלמא ללא המחשות.