מדוע רק בארבעת המינים, כתבה התורה ענין הדר ויופי?

וּלְקַחְתֶּם לָכֶם בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן פְּרִי עֵץ הָדָר (ויקרא כג, מ)

מדוע רק בארבעת המינים, כתבה התורה ענין הדר ויופי?

משל לילד ששב לביתו מהרחוב כשגופו ובגדיו מלוכלכים. אמו רצתה להלביש אותו בבגדים יפים, כדי שיוכל להשתתף בשמחה משפחתית. היא ביקשה ממנו שיתרחץ תחילה לפני שילבש את הבגדים היפים והנקיים, שלא ילבש על גוף מלוכלך.

הנמשל, כך גם אצל עם ישראל. בחודש אלול אנו מטהרים את עצמנו ובהמשך בר"ה וביו"כ. לאחר "הרחצה והטהרה" מגיעים ענייני ההדר והיופי – הסוכה הנאה וארבעת המינים שבהם כתוב "הדר". תחילה ניקיון ולאחר מכן היופי.

יש מוסיפים, שבסוכות אנו "נלקחים" לזרועותיו של הקב"ה, כשנכנסים ב'צלא דמהימנותא'. אב הרוצה לקחת את ילדו בזרועותיו מתבונן תחילה לוודא שהוא נקי. אם הוא מלוכלך, הרי הוא רוחץ אותו תחילה, בדומה לטהרה מהחטאים שעושה לנו הקב"ה בר"ה וביו"כ.

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן