מדוע המילה "ויאמר" כתובה פעמיים?

וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ וַיֹּאמֶר לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה… (ז, ה)

מדוע אחשורוש כפל את לשונו בשאלה?

·         מגילה טז ע"א: "בתחילה ע"י תורגמן, כיון דאמרה ליה: 'מדבית שאול קאתינא', מיד 'וַיֹּאמֶר לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה'". (לפני שגילתה את מוצאה, דיבר איתה באמצעות אדם אחר וזלזל בה. לאחר שגילתה אסתר את מוצאה, ונודע לו שהיא מצאצאי שאול המלך, מזרע המלוכה ולא מפשוטי העם, דיבר עימה באופן ישיר).

·         רלב"ג: כנגד פעמיים ששאל, בתחילה שאל את האנשים שבסביבתו: 'מִי הוּא זֶה וְאֵי זֶה הוּא'. משלא קיבל מענה, 'וַיֹּאמֶר לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה', ושאל.

·         בית הלוי: אחשורוש נהג בצביעות, "אחד בפה ואחד בלב". הוא הסכים ואף תמך בעצת המן, ואילו לאסתר הראה ברוב צביעותו שאינו יודע כלל על מה מדברת, ושאל ב"תמימות" 'מִי הוּא זֶה וְאֵי זֶה הוּא'. כפל הלשון מלמד שבאמירה ראשונה 'וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ' הסכים עם המן. לעומת זאת, לאסתר אמר אמירה אחרת, 'וַיֹּאמֶר לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה', אמר לה דברים שונים.

 

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן