כתב הרמב"ן בפרשת בהעלותך: "מצאתי במגילת סתרים לרבנו נסים, שהזכיר האגדה הזו ואמר: ראיתי במדרש, כיון שהקריבו הנשיאים את קרבנם בחנוכת המזבח, ושבט לוי לא הקריב אמר לו הקב"ה למשה: "דבר אל אהרן אחיך ואמרת אליו" יש חנוכה אחרת, שיש בה הדלקת נרות, ואני עושה על ידי בניך בה נסים ותשועה לישראל, ונקרא חנוכה על שמם, והיא חנוכת בית חשמונאי, לכן סמך פרשה זו לפרשת חנוכת המזבח.
ובמדרש ילמדנו כתוב, שאמר לו הקב"ה אל משה: "תאמר לאהרן אחיך, שהוא לא הקריב קרבן, אבל יקבל דבר, שנותר מהקרבנות, שהקרבנות בטלין בשעה שאין בית המקדש קיים, ואילו הדלקת הנרות קיימת לעד".