מדוע בחנוכה אומרים ב'על הניסים', שקבעו שמונת ימי הלל והודאה ולא מזכירים כלל את מפלת יוון, ואילו בפורים, מזכירים תליית המן על העץ, ולא אומרים כלל על קביעת משתה ושמחה?
ר' שלמה זלמן אוירבך מסביר שהשוני הזה נועד להראות את היפך כוונת הרשעים, שעמדו עלינו באותן התקופות: בחנוכה עיקר כוונתם היתה להשכיחם – תורתך, ולכן, אנו מזכירים את ההודאה לשמך הגדול. לעומת זאת, בפורים – היתה כוונתם להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים. ולכן, מזכירים את מפלתם של עצמם.