- יש לברך את הברכה על הברק / על הרעם 'תוך כדי דיבור' לראיה / לשמיעה.
- אם הברק והרעם לא היו תכופים זה אחר זה, מברך תחילה על הברק (שהוא נראה תחילה) 'עושה מעשה בראשית' ואחר כך על הרעם 'שכוחו וגבורתו מלא עולם'.
- הברכה על הברק והרעם הראשונים פוטרת את כל הברקים והרעמים הבאים אחריהם.
- אם ראה ושמע ביחד בזה אחר זה ברק ורעם מברך רק ברכה אחת, לדעת המ"ב ברכת 'עושה מעשה בראשית', ואם בטעות ברך 'שכוחו וגבורתו מלא עולם' יצא. ולדעת הילקו"י יברך ברכת 'שכוחו וגבורתו על שניהם'. והוסיף הגרש"ז ב'הליכות שלמה' שגם אם יקח זמן מהברק יותר 'מכדי דיבור' יברך, כיון שההמתנה היתה לצורך הברכה על הברק, נחשב כעסוק באותו עניין ומותר. (מ"ב רכז, ה. פסק"ת רכז, ו)
- השומע רעם יברך ולא ימתין לברק ורעם הבאים יחדיו.
על הרעמים מברך
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁכֹּחוֹ וּגְבוּרָתוֹ מָלֵא עוֹלָם
על הברקים מברך
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, עוֹשֶׂה מַעֲשֶׂה בְּרֵאשִׁית
הרואה קשת מברך
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, זוֹכֵר הַבְּרִית וְנֶאֱמַן בִּבְרִיתוֹ וְקַיָּם בְּמַאֲמָרוֹ