דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לָכֶם וְשָׁבְתָה הָאָרֶץ שַׁבָּת לַה' (כה, ב)
רש"י: מה ענין שמיטה אצל הר סיני, והלא כל המצות נאמרו מסיני? אלא מה שמיטה נאמרו כללותיה ודקדוקיה מסיני, אף כולם נאמרו כללותיהם ודקדוקיהם מסיני.
מדוע נבחרה דוקא מצות שמיטה להורות שהמצוות ניתנו בסיני?
כדי לקיים מצוות שמיטה צריך האדם חיזוק גדול מאוד בהשגחה פרטית, שהרי נדרש ממנו לעזוב את שדהו ומקור פרנסתו לשנה תמימה, ועלול הוא לחשוב לעצמו חלילה 'מי אני שהקב"ה ידאג לי באופן פרטי לפרנסתי למעלה מדרך הטבע'.
כמו כן, עלול הוא לחשוב מרוב קושי הניסיון, שהקב"ה חלילה יעלים עין ממנו, אם לא יתגבר על יצרו ויעבוד שדהו בשמיטה.
לכן הקדימה תורה לומר יסוד – התורה ניתנה על הר סיני. יסוד זה מלמדנו שאין מקום המנותק מהשראת השכינה בעולם.
הקב"ה השרה שכינתו בגילוי של מתן תורה גם על הר קטן ונידח במדבר.