ה' טבת תשפ"ב – דיני ברכת פירות האילן (ו)

 

יא. השותה שמן זית *בפני עצמו*, אינו מברך עליו, מפני שמזיק לגוף בדברים מסויימים, (אף על פי שיש אומרים שבדברים אחרים הוא טוב לבריאות).

יב. סוכר הנעשה מקני סוף, על אף שיש אומרים שמברך עליו 'בורא פרי העץ', מברך עליו 'שהכל נהיה בדברו'. ואם מונחים לפניו פירות העץ ופירות האדמה וסוכר, יברך "בורא פרי העץ" על פרי עץ שלפניו, וכן "בורא פרי האדמה" על פרי האדמה, ויכוין להדיא שלא לפטור את הסוכר, ואחר כך יברך 'שהכל' על הסוכר. והוא הדין כשיש לפניו תפוח שברכתו ודאי 'העץ', וכן בננה או פאפיה, יקדים ברכת 'העץ' ויכוין שלא לפטור את הבננה או הפאפיה, ואח"כ יברך 'האדמה' על הבננה או הפאפיה.

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן