"טמאים ביד טהורים…", מעלת ניצחון הצדיקים על הרשעים

בתפילת 'על הניסים', בחלק הראשון – "מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים…", ברור שזה היה נס ויש להודות עליו, ובפרט שהניצחון היה כנגד הטבע, אבל החלק השני – "טמאים ביד טהורים, רשעים ביד צדיקים" אינו מובן, איזו מעלה יש בניצחון של טהורים על טמאים או של צדיקים שגברו על הרשעים?
ב'על הניסים' יש 2 מסרים: א. נס גשמי – "גיבורים ביד חלשים", שהקב"ה עשה נגד הטבע. ב. המלחמה היתה גם מלחמה רוחנית, הם רצו "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך", לא רק להרוג, אלא גם לאבד את הרוחניות, ועל כך סייע הקב"ה ברחמיו ובחסדיו להגביר כח הקדושה על הטומאה.
ניצחון חנוכה אינו רק על הנס גשמי, על הניצחון במלחמה, אלא גם על המלחמה הרוחנית, שאנו מדגישים בעל הניסים "טמאים ביד טהורים רשעים ביד צדיקים".

עגלת קניות

רוצים לקבל מסרון יומי לנייד במגוון נושאים?

טעימה מהפרשה

רעיונות ערבים על פרשיות השבוע

שפע רעיונות וחומרים
על פרשיות השבוע ומועדים מחכים לכם

לאן לשלוח?

מלאו את הטופס וקבלו
קבצי הלכה מתומצתים , ברורים ומותאמים.

דילוג לתוכן