וַיִּשְׁלַח מֹשֶׁה מַלְאָכִים מִקָּדֵשׁ אֶל מֶלֶךְ אֱדוֹם כֹּה אָמַר אָחִיךָ יִשְׂרָאֵל אַתָּה יָדַעְתָּ אֵת כָּל הַתְּלָאָה אֲשֶׁר מְצָאָתְנוּ (כ, יד)
מדוע משה הדגיש את היותם אחים?
מדרש אגדה: "היו יודעים שנתקיים הקול קול יעקב, שבשעת שנצעק אל הקב"ה ישמע קולנו, וכן עשינו במצרים צעקנו אל ה' אלהינו ושמע קולינו, שנאמר 'וישמע ה' את קולנו' (דברים כו, ז)".
רא"ש: "אמרו לו: אתה ידעת, כשאמר הקב"ה לאברהם 'ידוע תדע כי גר יהיה זרעך' אנחנו נשתעבדנו ואתה בן חורין".
רבינו בחיי: "כלומר אחים היינו בני אברהם, שנאמר לו: (בראשית טו, יג) 'כי גר יהיה זרעך', ועל שנינו היה החוב מוטל לפרוע. אתה ידעת את כל התלאה אשר מצאתנו. לפיכך פירש אביכם מעל אבינו, שנאמר: (בראשית לו, ו) 'וילך אל ארץ מפני יעקב אחיו', מפני שטר חוב המוטל עליו והטילו על יעקב לבדו לפיכך סבלנו רעות רבות".
תולדות יצחק: "ואפשר לפרש שהאדם ראוי לרחם על אחר לאחד מארבעה סיבות וכל שכן אם ישנן כל ארבעתן. הראשונה, בעבור שהוא אחיו או דודו או בן דודו, ולזה אמר 'כה אמר אחיך ישראל'…".
אור החיים: "טעם אומרו 'אחיך', גם אומרו 'אתה ידעת', לומר כי תלאה זו לא נסבבה ממני אלא מאבותינו ואני ואתה אחים שוים בדבר, ששטר זה של התלאה היה כתוב על אבינו ואחד מן האחים פרעו".
רש"ר הירש: "אחיך ישראל מזכיר את ייחוסם המשותף, ועפ"י (מדרש רבה יט, ז) רומז גם לגורל השונה שעלה בחלקם של שני האחים התאומים".