שִׁשָּׁה מִשְּׁמֹתָם עַל הָאֶבֶן הָאֶחָת וְאֶת שְׁמוֹת הַשִּׁשָּׁה הַנּוֹתָרִים עַל הָאֶבֶן הַשֵּׁנִית כְּתוֹלְדֹתָם (כח, י)
איך היו מסודרים שמות בני ישראל בשתי האבנים?
סוטה לו ע"א: "אמר רב כהנא: כדרך שחלוקין כאן (=שעמדו על הר גריזים ועל הרב עיבל), כך חלוקין באבני אפוד. 2 אבנים טובות היו לו לכהן גדול על כתפיו, אחת מכאן ואחת מכאן, ושמות 12 שבטים כתוב עליהם, 6 על אבן זו ו-6 על אבן זו, שנאמר: 'שִׁשָּׁה מִשְּׁמֹתָם עַל הָאֶבֶן…'. 'שניה כתולדותם' ולא ראשונה כתולדותם, מפני שיהודה מוקדם. ו-50 אותיות היו, 25 על אבן זו ו-25 על אבן זו. ר' חנינא בן גמליאל אומר: לא כדרך שחלוקין בחומש הפקודים חלוקין באבני אפוד, אלא כדרך שחלוקין בחומש שני, כיצד? בני לאה כסידרן, בני רחל אחד מכאן ואחד מכאן, ובני שפחות באמצע, ואלא מאי אני מקיים 'כְּתוֹלְדֹתָם'? כשמותן שקרא להן אביהן ולא כשמות שקרא להן משה: 'ראובן' – ולא 'ראובני', 'שמעון' – ולא 'שמעוני', 'דן' – ולא 'הדני', 'גד' – ולא 'הגדי'".
רש"י: על פי הסדר שנולדו: ראובן, שמעון, לוי, יהודה, דן ונפתלי, על האבן האחת. על האבן השניה: גד, אשר, יששכר, זבולון, יוסף ובנימין.
דעת זקנים מבעלי התוספות: לדעת ר"ת, ביאור המילה 'כְּתוֹלְדֹתָם', לפי סדר לידת האמהות. בני לאה מסודרים תחילה על האבן האחת. על האחרת, מסודרים בני בלהה ואחריהם בני זלפה ולאחר מכן בני רחל.
רמב"ם: "וכך היו כתובין: במקור משורטט רבוע המחולק ל-2 ובכל חלק שמות 6 שבטים, והאבן שכתוב בה 'ראובן' על כתפו הימנית, והאבן שכתוב בה 'שמעון' על כתפו השמאלית, ועושה בכל כתף 2 טבעות, אחת מלמעלה בראש הכתף ואחת מלמטה לכתף למעלה מן החשב, ונותן שתי עבותות זהב בשתי טבעות שלמעלה והם הנקראים שרשרות".